Turundus on pidevas muutumises ja kõigega sammu pidamine on paras väljakutse.
Koondasime kokku viimase paari kuu uudised – uued välimeedia võimalused, digitrendid, sotsiaalmeedia uuendused ja muud põnevad tähelepanekud.
Eesti telemaastik saab täiendust - alates 10. märtsist jõuab vaatajateni TV3 Gold kanal.
Valitud Selveri kauplustes on võimalik nüüdsest viia ellu osakonna helibrändingut. Brändida heliga ära kindel osakond kaupluses (helitaust + igal minutil tootesõnum).
Alates 15.märtsist on Tallinnas kaks uut muljetavaldava asukoha ja lahendusega ekraani. Golden Gate LED Meri ja Golden Gate LED Rotermann asuvad sel kevadel valmiva eksklusiivse hoone nurkades. Ekraanide kumerusnurk on toodetud Golden Gate hoone fassaadi järgi.
Tuletame veel meelde, et alates detsembrist saab ka Eesti turul Pinterestis reklaamida. Loe Pinteresti reklaamivõimalustest ja soovitustest siin.
Instagrami profiilileht (grid) viidi üle 4:5 formaati, esialgu mobiilis ja seejärel ka desktopil.
Reklaamijatel tasub luua Meta reklaamide visuaalide puhul 1:1 formaadi kõrvale ka 4:5 formaat. See formaat katab rohkem ekraani pinda ja jääb rohkem silma.
Instagram testib uut karusell reklaamide formaati Reelside vahel.

Instagrami sõnumeid (DM) on nüüd võimalik ajastada. Kirjuta sõnum, hoia saatmise nuppu all ja sulle avaneb ajastamise võimalus.
Instagram jagas juhendit, mis sisaldab infot algoritmi kohta ja nippe, kuidas platvormi kõige edukamalt kasutada.
Instagrami algoritmi tutvustuse ja postitamise juhendi leiad siit.
Meta teeb muudatusi oma vihakõne poliitikas, kaotades mitmed piirangud kõnele sellistel teemadel nagu immigratsioon, sooline identiteet ja seksuaalne orientatsioon.
Meta kaalub väidetavalt Instagramist Reelside viimist eraldiseisvasse rakendusse (The Information raporti andmetel).
Ostlemise teekond võib tänasel päeval alata ja lõppeda kus iganes.
Uued veebipõhise ostlemise vormid – sotsiaalne kaubandus, häälkaubandus, q-kaubandus (quick commerce), otseülekande ostlemine – hakkavad kanda kinnitama.
Sotsiaalne kaubandus jätkab kasvu – tarbijad kasutavad sotsiaalmeediat teabe leidmiseks ja toodete uurimiseks, brändide avastamiseks ning otseste ostude tegemiseks.
Näiteks otse läbi TikToki tehti 2024. aastal üle 6 miljardi dollari väärtuses oste.
YouTube'i vaatamiseks peamiselt kasutatavaks seadmeks tõusis teleriekraan.
USA-s on nüüd teler peamine seade, millest YouTube'i vaadatakse, mobiil kukkus teisele kohale.
Kasutajad on küll hakanud TikToki otsingumootorina kasutama, kuid Bazaarvoice raporti kohaselt on kõige populaarsemad platvormid, mida inimesed kasutavad uute toodete leidmise eesmärgil ja eesmärgiga leida toodete kohta rohkem infot: Facebook, YouTube ja Instagram ning TikTok on neljandal kohal.
TikTok avaldas oma kiivalt kaitstud algoritmi.
Kuidas toimib TikToki algoritm?
Iga videot näidatakse postitamise järgselt esialgu 300 inimesest koosnevale testpublikule. Kuidas publik video vastu võtab, otsustab, kas videot näidatakse seejärel laiemale publikule.
Selle otsustamiseks on 5 punkti süsteem:
Meeldib (Likes) = 1 punkt
Kommentaarid (Comments) = 2 punkti
Jagamine (Shares) = 3 punkti
Video lõpuni vaatamine (Watching to completion) = 4 punkti
Uuesti vaatamine (Rewatching) = 5 punkti
Kui video kogub testimise faasis vähemalt 50 punkti, näidatakse seda laiemale publikule. Kui video ei kogu piisavalt punkte, siis TikToki algoritm seab videole madalama prioriteedi ja jätab video tagaplaanile.
Influencer turunduses tasub keskenduda sisuloojatega pikaajalisele koostööle. Üksikud koostööd mõjuvad rohkem reklaamina, püsivad koostööd on aga usaldusväärsemad ja orgaanilisemad.
M. Cast Trends raport (2025) toob välja, et sisuloojaid kaasatakse üha enam pigem brändisaadikuks ja sõlmitakse lepinguid pikemaks perioodiks.
Skype suletakse 5. mail.
BuzzFeed loob uut positiivsemat sotsiaalmeedia platvormi. Milline on nägemus uuele platvormile, saab lugeda platvormi maandumislehelt.
Mida põnevat on turunduse uudistes sulle silma jäänud?
Comments