Alates detsembrist 2024 on võimalik Eestis Pinterestis reklaamida.
Pinterestis on Eestis 300 000 aktiivset kasutajat.
Nendest 77% naised ja 23% mehed.

Pinterest on visuaalne platvorm, kus kasutajad saavad avastada, salvestada ja jagada inspiratsiooni piltide ja videote kaudu, mida saab kasutada nii isiklikuks kui ka äriliseks otstarbeks – kasutajad saavad koguda inspiratsiooni, samas kui ettevõtted saavad platvormil reklaamida oma tooteid ja teenuseid.
Ettevõtete jaoks on Pinterestis ärikonto (ettevõtetele, brändidele ja sisuloojatele orgaanilise sisu jagamiseks ärilistel eesmärkidel) ning reklaamikonto (sihitud kampaaniate ja reklaamide teostamiseks).
Ettevõttel on võimalik luua Pinteresti konto ka vaid reklaami eesmärgil ilma avaliku profiili loomata (Ad-only profile). Nii on ettevõtte sisuta Pinteresti profiil platvormi siseselt ja otsingumootorites peidetud.
Sellegi poolest on vaja luua nii ärikonto kui reklaamikonto.
Ärikonto
Erineb tavakasutaja kontost pakudes lisafunktsioone, nagu analüütika, reklaami tööriistad ja äriprofiili koos veebilehe lingi ja muude professionaalsete detailidega.
Reklaamikonto
Pinterestis ärikonto osa, mis on spetsiaalselt pühendatud reklaamide haldamisele, mis võimaldab ettevõttel luua, hallata ja analüüsida oma tasulise reklaamsisu tulemusi.
Pinterest Business Manager (BM)
Tööriist, mis võimaldab ettevõtetel hallata mitut ärikontot ja reklaamikontot ühest kohast.
Lihtsustab meeskonnatööd, võimaldades rollide ja õiguste määramist ning erinevate äritegevuste haldamist Pinterestis.
Kuidas luua Pinteresti reklaamikonto?
Reklaamikonto registreerimine toimub läbi agentuuri.

Reklaamijal on kaks partnerit — meediaagentuur ning Aleph (Pinteresti partner Eestis).
● Reklaamija peab looma ärikonto (kui seda veel ei ole) ja jagama partneriõigusi Alephiga ning neid sellest teavitama.
● Taotluse aktsepteerimise järel saab luua reklaamikonto.
● Partneriõigusi tuleb jagada ka reklaame teostava agentuuri ärikontoga.
Pinteresti reklaami formaadid:

1. Standard Pin:
Kuva tooteid ja sisu lihtsas vertikaalses pildiformaadis.
Kuvasuhe: 2:3 (1000x1500 px)

2. Standard video:
Too pildid ellu animeeritud sisuga, mis on sama suur kui tavaline Pin.
Soovitatav kestus: 6–15 sekundit
Kuvasuhe: 2:3 (1000x1500 px)

3. Täislaiuses video (Max width video):
Laienda sisu kogu voo ulatuses, pakkudes inspireerivat ja üllatavat visuaali.
Saadaval ainult mobiilil.
Soovitatav kestus: 6–15 sekundit
Kuvasuhe: 1:1 (2000x2000 px)

4. Karussellreklaam (Carousel ad):
Jaga brändilugu 2–5 Pini kaadriga, mida saab kerida.
Kaadrite arv: vähemalt 2, maksimaalselt 5
Failitüüp: ainult staatilised pildid
Kuvasuhe: 2:3 (1000x1500 px)

5. Collection reklaam:
Kuva korraga mitut toodet.
Üks põhipilt ja kuni 24 sekundaarset pilti lähivõttena.
Soovitav kasutada lisapiltidena 4tk (maksimaalselt 24)
Failitüübid:
Primary: Staatiline pilt või video (kuvasuhe 1:1 või 2:3)
Secondary: Staatiline pilt (kuvasuhe 1:1)

6. Idee reklaamid (Idea ads)
Loo kaasahaaravaid lugusid videote, piltide + tekstiga Pinterestis.
Pikkus: Maksimaalselt 20 lehte.
Kuvasuhe: 9:16 (1080x1920 px)
Väldi olulise sisu paigutamist (safe zones):
Üleval: 270 px
Vasakul: 65 px
Paremal: 195 px
All: 440 px
Kus kuvatakse Pinteresti reklaame?:
Avaleht (Home Feed)
Kasutaja avalehel kuvatakse sisu vastavalt jälgitavatele profiilidele, salvestatud Pinidele ja nende sisule, mida kasutaja on varem vaadanud ja klikkinud.
Otsing (Search)
Pinteresti kasutajad otsivad Pinterestist ideid avatud meelega, kuid kindla kavatsusega midagi avastada ja planeerida.
Otsingutulemused põhinevad märksõnadel ja sihtimisel.
Seotud Pinid (Related Pins)
Lähivaate (Close-up) režiimis saab kasutaja alla kerides avastada sarnaseid Pin'isid, mis pakuvad inspiratsiooni – sealhulgas ka bränditud sisu.

10 soovitust Pinteresti reklaami loomisel:
Eelista vertikaalset formaati ja mobiili sõbralikku lähenemist.
Kasuta maitsekat bränditud kujundust.
Too toode selgelt välja.
Kasuta konkreetset ja tegevusele kutsuvat CTA-d (Call to Action).
Kasuta teksti kujundusel ja lisa konteksti.
Tõsta esile brändi eelised.
Lisa inimlik touch.
Käi trendidega kaasas.
Taba olulisi hetki - sõbrapäev, valentinipäev, laulupidu jne.
Lisa silmatorkavaid sõnumeid.
Siit leiad ideesid Pinteresti reklaamide kujundamiseks ning strateegia loomiseks.
Mõtled Pinterestis reklaamimisele? Võta meiega ühendust ja viime plaani ellu!
Comments