top of page

Miks valida välireklaam? Võimalused ja eelised 2025. aastal.

Updated: Sep 19

Kas teadsid, et Eestis on välimeedia osakaal reklaamikulutustest koguni 22%

– üle kolme korra enam kui Euroopa keskmine?


Meediakampaania eesmärk on viia reklaamid õigete inimesteni, õigel ajal ja õiges kohas.

Täna peatume lähemalt välimeedial, mis on üks traditsioonilise meedia kanalitest.

Traditsioonilised kanalid – ajakirjandus, raadio, televisioon, välireklaam, sündmused, kommunikatsioonitegevused jms kanalid ja tegevused, mis ei kvalifitseeru otseselt digiturunduse alla.


MIS ON VÄLIREKLAAM?


Välireklaam jaguneb kahte kategooriasse:

  • traditsiooniline (st staatiline) välireklaam Out Of Home (OOH)

  • digitaalne välireklaam Digital Out of Home (DOOH)


Välireklaam Eestis. Staatiline reklaam Stockmanni seinal. Digireklaam Rävala. OOH ja DOOH

Tegemist on massimeedia kanaliga, mille kaudu on võimalik oma sõnumiga kõnetada suurt osa elanikkonnast.


Välimeedia kandjad asuvad strateegiliselt kõige suurema liiklustihedusega piirkondades ning tõmbekeskuste lähedal näiteks:

linnakeskustes, maanteedel, transiidisõlmedes ning kaubanduskeskustes.


Välireklaami turuosa reklaamikulutustest on Baltikumis märkimisväärne

  • Eestis 22%,

  • Lätis 14%

  • Leedus 16%

(Euroopa keskmine 6,7%)

*allikas IPSOS Baltikumi Outdoor Impact 2 uuring


PEAMISED FORMAADID

Välimeedia/välireklaami formaadid. Reklaam bussipeatuses, valgusvitriinidel, LED ekraanidel, reklaamtahvlil, billboard reklaam, reklaam maja seinal jne

Välireklaami kandjad jagunevad laias laastus järgmisteks formaatideks:

  • bussipeatused, valgusvitriinid, piilarid formaat jalgsi liikujatele

  • reklaamtahvel  formaat autoga liikujatele

  • digitaalne väikeformaat  formaat jalgsi liikujatele

  • LED-ekraanid e. suured formaadid  formaat autoga liikujatele


MIKS VALIDA VÄLIMEEDIA?


Annab laia nähtavuse ja katvuse ehk siis võimalik jõuda sihtrühmani kelleni jõudmine on raske teiste meediakanalite kaudu.


Tõstab brändi usaldusväärsust ja aitab kaasa positiivse kuvandi loomisele.

Näide välireklaamist. Elenger kampaania Pirita teel.

Kõrgeim nädalane märgatavus võrreldes teiste traditsiooniliste kanalitega (Atlas 2025).


Mis tähendab, et inimesed tarbivad välismeediat tiheda konkurentsi ajastul, kus brändidel on aina keerulisem reklaamimaastikul silma paista.


Suurendada teiste reklaamikanalite tõhusust, tugevdades mujal, näiteks televisioonis või internetis nähtud sõnumeid.

OOH


EELISED

  • 100% osakaal

    (üks reklaamija pinnal)

  • 24/7 nähtav

  • Pikk eksponeerimise periood (soovituslikult min. 2 nädalat)

  • CPT (Cost Per Thousand) on madalam kui teiste välimeedia formaatide puhul

  • Võimalus erilahendusteks, see tähendab kuvada kujundust ja sõnumeid, mis ulatuvad üle kandja mõõtmete või on muul moel silmapaistvad (heli, lõhn, 3D kujutised jne)




OLULISED NÜANSID

  • Paigaldus võrreldes DOOH-iga toimub kindlatel aegadel ja on kulukas.


  • Reklaami ei ole lihtne välja vahetada (ja sellega kaasnevad lisakulud).


  • Staatilised reklaamplakatid võivad vajada hooldust.

Digitaalne OOH (DOOH)


EELISED

  • Võimalus kuvada erinevaid formaate:

    • staatiline plakat,

    • video,

    • liikuv graafika,

    • dünaamiline HTML5-sisu jne

  • Kiire ja kuluefektiivne tootmine

  • Võimalik osta päeva kaupa.


  • Pimedal ajal lihtsam märgata.


  • Lihtne ajakohastada kujundusi reaalajas (kujundus võimalik üles saada 30 minutiga).


  • Võimalus jooksutada sõnumeid vastavalt etteantud nädalapäevale, kellaajale, ilmastiku järgi jne.


OLULISED NÜANSID

  • Jagatud eetriaeg teiste reklaamijatega.


  • Enamik reklaame jääb nähtavaks vaid 8-10 sekundiks.


  • Kontaktihind võib olla kallim kui staatiliste plakatite puhul.




VÄLIMEEDIA MÕÕDETAVUS


Mõõtmine on tänapäeva reklaamimaastikul ülimalt oluline ja nii ka välimeedias.


Varasemalt lähtusid meediamajad Stratum OÜ liiklusvoo uuringutest, mida korraldatakse üle 2 aasta (2019, 2021 ja 2023).


Tänapäeval on võimalik tänu tehnilistele lahendustele ja erinevatele uuringutele täpsemini mõõta kandjate juures toimuvat liiklust.


liikumise trajektooriuuringud,

liikluskoormuse uuringud,

visuaalse tähelepanu uuring,

kandjatele paigaldatud Wi-Fi andurid,

mobiilseadmete GPS-andmed.


Eestis veel turuülest ühtset uuringut ei ole, mida mõõtmisel aluseks võtta. Erinevad pakkujad kasutavad või on loomas aina täpsemaid lahendusi.


Olulisemate kampaaniate puhul soovitame kindlasti kasutada järeluuringut, et mõõta kampaania meeldejäämist, tuntust, hinnangute muutust ja kujunduse toimimist.



KUHU REKLAAM PAIGUTADA?


Suurimate välimeedia ettevõtete portfellis on üle 4500 välimeedia kandja üle Eesti (Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu, Viljandi, Haapsalu, Rakvere, Kuressaare)


Kogu turust moodustavad digitaalsed kandjad 22% ning staatilised 78%.

Välireklaami turul staatiliste ja digitaalsete pindade osakaal.

Kuhu reklaam täpsemalt paigutada kuluefektiivselt ja nii et jõuad õige sihtrühmani?

Milline välimeediaformaat sobib just sinu kampaaniale?


Selles saame meie abiks olla – võta julgelt ühendust.


Kui soovid teada, milline kujundus välimeedias silma paistab ja millised on levinud vead, siis sellest kirjutame juba peagi siinsamas blogis.



Loome koos nähtavust!

 
 
 

Comments


bottom of page