Miks valida välireklaam? Võimalused ja eelised 2025. aastal.
- Silja Kalda
- Jul 24
- 2 min read
Updated: Sep 19
Kas teadsid, et Eestis on välimeedia osakaal reklaamikulutustest koguni 22%
– üle kolme korra enam kui Euroopa keskmine?
Meediakampaania eesmärk on viia reklaamid õigete inimesteni, õigel ajal ja õiges kohas.
Täna peatume lähemalt välimeedial, mis on üks traditsioonilise meedia kanalitest.
Traditsioonilised kanalid – ajakirjandus, raadio, televisioon, välireklaam, sündmused, kommunikatsioonitegevused jms kanalid ja tegevused, mis ei kvalifitseeru otseselt digiturunduse alla.
MIS ON VÄLIREKLAAM?
Välireklaam jaguneb kahte kategooriasse:
traditsiooniline (st staatiline) välireklaam – Out Of Home (OOH)
digitaalne välireklaam – Digital Out of Home (DOOH)

Tegemist on massimeedia kanaliga, mille kaudu on võimalik oma sõnumiga kõnetada suurt osa elanikkonnast.
Välimeedia kandjad asuvad strateegiliselt kõige suurema liiklustihedusega piirkondades ning tõmbekeskuste lähedal näiteks:
linnakeskustes, maanteedel, transiidisõlmedes ning kaubanduskeskustes.
Välireklaami turuosa reklaamikulutustest on Baltikumis märkimisväärne
Eestis 22%,
Lätis 14%
Leedus 16%
(Euroopa keskmine 6,7%)
*allikas IPSOS Baltikumi Outdoor Impact 2 uuring
PEAMISED FORMAADID

Välireklaami kandjad jagunevad laias laastus järgmisteks formaatideks:
bussipeatused, valgusvitriinid, piilarid – formaat jalgsi liikujatele
reklaamtahvel – formaat autoga liikujatele
digitaalne väikeformaat – formaat jalgsi liikujatele
LED-ekraanid e. suured formaadid – formaat autoga liikujatele
MIKS VALIDA VÄLIMEEDIA?
Annab laia nähtavuse ja katvuse ehk siis võimalik jõuda sihtrühmani kelleni jõudmine on raske teiste meediakanalite kaudu.
Tõstab brändi usaldusväärsust ja aitab kaasa positiivse kuvandi loomisele.

Kõrgeim nädalane märgatavus võrreldes teiste traditsiooniliste kanalitega (Atlas 2025).
Mis tähendab, et inimesed tarbivad välismeediat tiheda konkurentsi ajastul, kus brändidel on aina keerulisem reklaamimaastikul silma paista.
Suurendada teiste reklaamikanalite tõhusust, tugevdades mujal, näiteks televisioonis või internetis nähtud sõnumeid.
OOH
EELISED
100% osakaal
(üks reklaamija pinnal)
24/7 nähtav
Pikk eksponeerimise periood (soovituslikult min. 2 nädalat)
CPT (Cost Per Thousand) on madalam kui teiste välimeedia formaatide puhul
Võimalus erilahendusteks, see tähendab kuvada kujundust ja sõnumeid, mis ulatuvad üle kandja mõõtmete või on muul moel silmapaistvad (heli, lõhn, 3D kujutised jne)
OLULISED NÜANSID
Paigaldus võrreldes DOOH-iga toimub kindlatel aegadel ja on kulukas.
Reklaami ei ole lihtne välja vahetada (ja sellega kaasnevad lisakulud).
Staatilised reklaamplakatid võivad vajada hooldust.
Digitaalne OOH (DOOH)
EELISED
Võimalus kuvada erinevaid formaate:
staatiline plakat,
video,
liikuv graafika,
dünaamiline HTML5-sisu jne
Kiire ja kuluefektiivne tootmine
Võimalik osta päeva kaupa.
Pimedal ajal lihtsam märgata.
Lihtne ajakohastada kujundusi reaalajas (kujundus võimalik üles saada 30 minutiga).
Võimalus jooksutada sõnumeid vastavalt etteantud nädalapäevale, kellaajale, ilmastiku järgi jne.
OLULISED NÜANSID
Jagatud eetriaeg teiste reklaamijatega.
Enamik reklaame jääb nähtavaks vaid 8-10 sekundiks.
Kontaktihind võib olla kallim kui staatiliste plakatite puhul.
VÄLIMEEDIA MÕÕDETAVUS
Mõõtmine on tänapäeva reklaamimaastikul ülimalt oluline ja nii ka välimeedias.
Varasemalt lähtusid meediamajad Stratum OÜ liiklusvoo uuringutest, mida korraldatakse üle 2 aasta (2019, 2021 ja 2023).
Tänapäeval on võimalik tänu tehnilistele lahendustele ja erinevatele uuringutele täpsemini mõõta kandjate juures toimuvat liiklust.
•liikumise trajektooriuuringud,
•liikluskoormuse uuringud,
•visuaalse tähelepanu uuring,
•kandjatele paigaldatud Wi-Fi andurid,
•mobiilseadmete GPS-andmed.
Eestis veel turuülest ühtset uuringut ei ole, mida mõõtmisel aluseks võtta. Erinevad pakkujad kasutavad või on loomas aina täpsemaid lahendusi.
Olulisemate kampaaniate puhul soovitame kindlasti kasutada järeluuringut, et mõõta kampaania meeldejäämist, tuntust, hinnangute muutust ja kujunduse toimimist.
KUHU REKLAAM PAIGUTADA?
Suurimate välimeedia ettevõtete portfellis on üle 4500 välimeedia kandja üle Eesti (Tallinn, Tartu, Narva, Pärnu, Viljandi, Haapsalu, Rakvere, Kuressaare)
Kogu turust moodustavad digitaalsed kandjad 22% ning staatilised 78%.

Kuhu reklaam täpsemalt paigutada kuluefektiivselt ja nii et jõuad õige sihtrühmani?
Milline välimeediaformaat sobib just sinu kampaaniale?
Selles saame meie abiks olla – võta julgelt ühendust.
Kui soovid teada, milline kujundus välimeedias silma paistab ja millised on levinud vead, siis sellest kirjutame juba peagi siinsamas blogis.
Loome koos nähtavust!








Comments